کاریکاتور
چهارشنبه‌سوری یا میدان جنگ!
کارتون/ صفرهای قانونی!!!
توطئه تجزیه سوریه
 ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی
آخرین اخبار

۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

گلبهار، شهری جدید با مشکلات قدیمی؛

۱۰ اتوبوس کارکرده به سیستم حمل و نقل فرسوده گلبهار اضافه می شود/ وعده سرخرمن نوبخت محقق نشد

رییس شورای شهر گلبهار گفت: 10 اتوبوس بازسازی شده به زودی به سیستم حمل و نقل گلبهار افزوده می شود و مشکلات فعلی پیک کاری و مسافران سرپایی اتوبوس های گلبهار به مشهد حل خواهد شد.

وعده نوبخت

به گزارش ندای چناران، شهر جدید گلبهار با مشکلات قدیمی خود دست به گریبان است و تلاش های مسئولان محلی در برخی موارد، کارساز بوده ، اما مشکلات اساسی این شهر مانند سیستم حمل و نقل درون شهری و بیرون شهری، بیمارستان، مترو، امکانات رفاهی و خدماتی و… همچنان به قوت خود باقی است.

این مشکلات از دید مسئولان عالی قوه مجریه دور نبوده و حضرات در جریان درد دل های مردم هستند. برای نمونه شهریور سال گذشته دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس در مراسم افتتاح پروژه های مسکن مهر با گلایه های مردمی مواجعه شده بود و بعد از شنیدن مشکلات، با بیان اینکه دولت خدمتگزار مردم است و در شأن دولت تدبیر و امید نیست، حرفی بزند و عمل نکند لذا من د این سفر وعده ای را میدهم که مطمئن باشم عملی می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ادامه بیانات خود و با اشرافی که مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشت، گفت: برای تسهیل مشکلات حمل و نقل گلبهار ۲۰ دستگاه از مجموع هزار و ۵۰۰ دستگاه پیش بینی شده برای کشور به این شهر اختصاص می یابد.

ماه ها گذشت و وعده های هفته آینده و ماه آینده ، خلف شد تا این که کاشف بعمل آمد قرار داد منعقد شده وزارت کشور با شرکت اتوبوس سازی، به علت عدم تامین مالی بر زمین مانده و حتی یک اتوبوس هم تولید نشده است.

قاسم نظری، رییس شورای اسلامی شهر گلبهار در خصوص این مساله در گفتگو با خبرنگار ندای چناران گفت: گلبهار فهرستی از مشکلات دارد؛ برخی رسیدگی شده و رفع شده و آنها بیشتر آنها باقی مانده است.

وی با بیان اینکه شوراها نمایندگان مردم هستند و مشکلات را رصد می کنند، اما قوه اجرایی ندارند، ادامه داد: گلبهار با توجه به جمعیت پذیری که از حالت استاندارد خارج است نیازمند منابع مالی و انسانی بیشتری جهت انجام امور مردم است.

وی با اشاره به اینکه حل معزل حمل و نقل درون شهری و برون شهری از اولویت های شورای شهر است ، گفت: وظیفه شهرداری ها ساماندهی حمل و نقل درون شهری است و حمل و نقل برون شهری بر عهده پایانه هاست. اما به علت مشکلات فراوان و تحمیل هزینه های سربار (به دلیل پایانه به پایانه شدن سامانه حمل و نقل) هزینه تمام شده برای مردم تا ۳ برابر هزینه فعلی افزایش میابد و به همین دلیل حمل و نقل برون شهری به اداره پایانه ها واگذار نشده است.

نظری با اذعان بر اینکه اتوبوس های فعلی فرسوده شده اند ، بیان داشت: با پیگیری های دکتر دهقان و امام جمعه محترم برای رفع این مشکل، خدمت وزیر کشور رسیدیم و پیگیر واگذاری ۲۰ دستگاه اتوبوس نویی شدیم که دکتر نوبخت وعده آن را داده بود و بعد از صحبت با مدیرعامل شرکت اتوبوس سازی طرف قرارداد دولت، متوجه شدیم که به علت عدم پرداخت پول توسط دولت، شرکت سازنده هیچ اتوبوسی تولید نکرده است.

رییس شورای اسلامی شهر گلبهار بیان داشت: در ادامه پیگیری ها به دنبال تواتر زمین با وزارت دفاع که تولید کننده اتوبوس است، با سردار دهقان(وزیر دفاع) رایزنی کردیم و مجوز تواتر ۲۰ دستگاه اتوبوس این وزارتخانه با زمین را گرفتیم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و مشکلاتی در این خصوص وجود دارد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری محدود است و توان خرید اتوبوس نو وجود ندارد، گفت: در حال حاضر قرار داد تحویل ۱۰ اتوبوس بازسازی شده امضاء شده است و به زودی به سیستم حمل و نقل گلبهار افزوده می شود و فعلاً مشکلات پیک کاری و مسافران سرپایی اتوبوس های گلبهار به مشهد حل خواهد شد.

لازم به توضیح است که به اعتقاد کارشناسان راه حل اساسی مشکل حمل و نقل برون شهری گلبهار احداث مترو می باشد. متروی که خرداد ماه سال ۹۱ کلنگ عملیات اجرایی آن با حضور علی نیکزاد وزیر وقت راه و  شهرسازی و محمود صلاحی استاندار وقت خراسان ‌رضوی به زمین خورد و زمان بهره برداری از آن پایان دولت دهم عنوان شده بود.

انتهای پیام/

کانال ندای چناران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات