کاریکاتور
چهارشنبه‌سوری یا میدان جنگ!
کارتون/ صفرهای قانونی!!!
توطئه تجزیه سوریه
 ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی
آخرین اخبار

۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

انگار که این مسیر (چناران) از وسط کویر عبور می‌کند؛

کمربندی، طرحی که مانع توسعه چناران شده است

شهردار چناران: احداث کمربندی چناران نه‌تنها کمکی به توسعه گردشگری شهرستان نمی‌کند بلکه برعکس، مانعی برای توسعه این بخش محسوب می‌شود.

به گزارش ندای چناران، محمود قهروی اظهار داشت: امروزه در هر کشوری با بررسی توانمندی‌های استان و شهرستان‌ها، اقدام به شناسایی ظرفیت‌های موجود می‌کنند.

شهردار چناران ادامه داد: بعدازاینکه اولویت‌های سرمایه‌گذاری مشخص گردید، علاوه بر اینکه بیشترین اعتبار برای آن بخش‌ها در نظر گرفته می‌شود، سایر امکانات نهادها، ادارات و حتی وزارت خانه‌ها، در خدمت آن اهداف قرار می‌گیرند . هر طرح و پروژه‌ای که در دست اجرا داشته باشند، همه عوامل و شرایط به خدمت گرفته می‌شود تا در کمترین زمان، آن پتانسیل از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل گردد و ثمره آن نیز شامل همه خواهد شد.

وی در خصوص ترافیک و چگونگی گذر مسافران از مناطق گردشگری چناران، گفت: با توجه به اهمیت گردشگری و مطالعات انجام شده بر پایه ظرفیت گسترده آن در شهرستان چناران، بایستی هر طرحی که در این منطقه انجام می‌شود در جهت کمک به توسعه گردشگری باشد.

قهروی خاطرنشان کرد: هرچند دولت و مجلس اعتبارات خوبی در سال‌های اخیر در بحث ترافیک به این منطقه اختصاص داده است، ولی به نظر می‌رسد بخش‌های میانی و پایینی مدیریت ترافیک، در این مورد درست عمل نکرده‌اند، طرح‌های مشاورین نه‌تنها در جهت کمک به توسعه گردشگری شهرستان نبوده است بلکه کاملاً برعکس، به‌عنوان مانعی برای توسعه این بخش می‌باشند.

شهردار چناران خاطرنشان کرد: نگرش مشاورین این طرح‌ها صرفاً مباحث ترافیکی بوده است. بنابراین در اجرای طرح‌ها، فارغ از این‌که مردمانی در این شهر زندگی می‌کنند، انگار این مسیر از وسط کویر عبور می‌کند و شهری به نام چناران وجود ندارد.

قهروی بیان داشت: طبیعی است با این نگرش، کمترین توجه ای به بحث اشتغال که دغدغه اصلی نظام می‌باشد، نشده است.

وی در خصوص کمربندی شهر چناران و نحوه اجرای آن، اظهار داشت: متأسفانه مشاورین طرح، دیدگاه مناسب و علمی به قضیه نداشته‌اند. نه‌تنها بحث گردشگری لحاظ نشده، بلکه مسائل ترافیکی را هم رعایت نکرده‌اند. به‌عنوان‌مثال به خاطر کم کردن هزینه‌ها، پل‌هایی که روی جاده اصلی احداث شده، پل جاده‌های روستایی است! نتیجه کار، تصادف‌های زیادی است که هرچند وقت رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: شایسته است در پروژه بزرگراه مشهد- قوچان، که در ابتدای اجرای طرح است، از اشکال‌هایی که در پروژه کمربندی ایجاد شد پرهیز کنند، تا از حیف‌ومیل سرمایه ملی نیز جلوگیری شود.

قهروی عنوان داشت: اصلاح پل‌های ورودی از دو طرف، حفظ دو باند موجود در ورود به شهر چناران (در حال حاضر از سمت قوچان یک‌بانده شده است)، اصلاح تابلو ابتدای ورودی به کمربندی شهر، به‌نحوی‌که مسافر توان انتخاب مسیر داشته باشد، انعطاف در استفاده از آیین‌نامه‌ها در طراحی میسر، اصلاح طرح با توجه به قضاوت مهندسی برخی از اقدامات اصلاحی این طرح است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات