سرعتگیرهای غیر استاندارد بلای جان وسایل نقلیه
سرعتگیرهای غیر استاندارد بلای جان وسایل نقلیه

به گزارش ندای چناران، سرعتگیر خواه استاندارد باشد یا غیر، بلای جان وسایل نقلیه است که خسارات فراوانی را به همراه دارد و راه گریز از این مشکل، غنی کردن فرهنگ درست رانندگی کردن است. سرعتگیر یا سرعتکاه به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در سطح شهر […]

به گزارش ندای چناران، سرعتگیر خواه استاندارد باشد یا غیر، بلای جان وسایل نقلیه است که خسارات فراوانی را به همراه دارد و راه گریز از این مشکل، غنی کردن فرهنگ درست رانندگی کردن است.

سرعتگیر یا سرعتکاه به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در سطح شهر چناران بطور گسترده درحال استفاده است.

اما با این وجود اگر استانداردهای لازم در نصب آن رعایت نشود یا مکان یابی اش صحیح نباشد نه تنها اثرگذاری مثبت نداشته بلکه باعث ایجاد خسارات مالی وجانی هم می شود.

افزایش روز افزون و قارچ گونه سرعتگیر های غیر استاندارد و غیر فنی در سطح شهر چناران نه تنها آرامش را از روح و روان شهروندان گرفته، بلکه به افزایش میزان ترافیک و افزیش تصادفات نیز کمک کرده است.

متأسفانه در شهر چناران تقریبا هیچگونه مطالعه دقیقی در مورد طراحی و چگونگی جانمایی سرعت گیر ها صورت نگرفته و غالبا بدون در نظر گرفتن اصول فنی و استاندارد به ساخت این سرعت گیرها مبادرت می شود.

یکی از مغازه داران بولوار امام خمینی چناران در نزدیکی مسجد مهدیه گفت: از شهرداری و راهنمایی و رانندگی چناران بابت ایجاد سرعت گیر در سطح شهر تشکر میکنیم ولی سرعت گیرهای بولوار امام خمینی به سمت مهدیه و خیابان های ۲۲ بهمن به دلیل رعایت نکردن اصول لازم در نصب سرعتگیر و عدم تابلو سرعتگیر، واقعا بجای اینکه در کاهش تصادفات تاثیر داشته باشند خود عامل اصلی تصادفات در سطح شهر هستند.

وی گفت: به دلیل عدم دید کافی و رنگ آمیزی نامناسب و علائم وجود سرعت گیر، رانندگانی که آگاهی چندانی در وجود سرعت گیر در این نقطه ها ندارند، به دست انداز برخورد کرده و عملا نه تنها سرعت آنها کاهش نیافته است بلکه به عنوان سکوهایی پرش عمل می کنند.

یکی دیگر از شهروندان گفت: تعداد سرعت‌گیرها در برخی از خیابان‌ها زیاد است و علاوه بر آن اکثر آنها علائم وجود سرعت گیر در خیابان را ندارند.نیاز است که اقدامات لازمی برای بهسازی این سرعت‌گیرها صورت بگیرد و این درحالی است که بسیاری از نقاط خیابان های شهر نیاز به مرمت و بهسازی و آسفالت چاله ها دارد.

🖋گزارش: حامد طیبی مقدم